menu

Corona / COVID-19 virus update

De ontwikkelingen rondom het virus volgen elkaar in snel tempo op en daarom houden wij u door middel van onze website graag op de hoogte van de maatregelen die wij treffen in het hotel. Bij de Heerlickheijd staat de gezondheid, veiligheid en welzijn van onze gasten en medewerkers op nummer één! Bekijk onderstaande video en zie wat wij doen om u een veilig en verantwoord te ontvangen: 

In ons restaurant kunt u Ontbijt, Lunch en Diner nuttigen, maar uiteraard kunt u ook bestellen dmv roomservice en uw maaltijd in uw hotelkamer nuttigen. 

In ons restaurant houden:
* wij ruime gangpaden en 'tafelseating' aan
* onze medewerkers zich aan strenge hygiëne richtlijnen (net als altijd)
* onze medewerkers de RIVM maatregelen en advies aan zoals o.a. het regelmatig en goed handen wassen.

Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat al onze hotelgasten van onze services op een verantwoorde wijze kunnen blijven genieten. Laten we daarom samen verstandig omgaan met de situatie.

Onze beauty & health center is weer geopend. Zwembad, Sauna's en de Fitness zijn op reservering geopend. Uiteraard hebben wij fietsen te huur en heeft u de mogelijkheid om een mooie route te maken door de Veluwse bossen of heide (en schaapskooi). Kortom genieten van de frisse lucht in de Veluwse bossen en omgeving.
 
COVID-19 actieplan
De Heerlickheijd van Ermelo heeft een actieplan ontwikkeld met standaard (RIVM- en 1,5m) maatregelen en normen met betrekking tot de COVID-19 situatie.
 
Dit actieplan met maatregelen biedt onze gasten de garantie dat de hoogste hygiënenormen met betrekking tot het coronavirus worden gehanteerd.
 
Het actieplan maakt deel uit van een uitgebreider pakket maatregelen dat alle onderdelen van de Heerlickheijd van Ermelo omvat, van het hotelverblijf tot beauty en wellness.

Uit diverse gesprekken met onze gasten blijkt dat veiligheid en hygiëne voor onze gasten heel hoog in de prioriteitenlijst staat, naast onze gebruikelijke gastvrijheid en culinaire beleving. Met dit geïntegreerde gezondheids- en veiligheidsmanagement actieplan kunnen wij ervoor zorgen dat de Heerlickheijd van Ermelo voldoet aan de hoge verwachtingen van onze gasten en de best mogelijke bescherming bieden tegen mogelijke infecties.
 
Hotelorganisatie 
  1. Social distancing regel: in openbare ruimtes zoals in de restaurants, lobby, gangen of beauty/wellness moeten alle werknemers een afstand van 1,5 tot 2 meter tussen hen en de gasten in acht nemen. Zo worden tafels in restaurants pas schoongemaakt als gasten deze hebben verlaten.
  2. Personeelsplanning: medewerkers zullen samenwerken in vaste teams om mogelijke infectieketens te kunnen vaststellen.
  3. Gasten worden voorafgaand aan hun reservering gebeld of men in goede gezondheid verkeert en geen corona-gerelateerde klachten hebben.
 
Capaciteitsaanpassing
  1. Restaurant: om het aantal gasten in onze restaurants te beperken, wordt de capaciteit aanzienlijk verminderd. Tafels worden opgesteld op een afstand van minimaal 1,5 meter van elkaar.
  2. Verlenging van de openingstijden: om voldoende ruimte te bieden aan alle gasten, worden de openingstijden van onze restaurants verruimd en werken we in 2 shifts.
 
Desinfectie
  1. Uitbreiding dispensers desinfectiemiddelen: het aantal dispensers wordt aanzienlijk vergroot zodat gasten en medewerkers hun handen kunnen ontsmetten bij alle belangrijke contactpunten, zoals alle locaties waar eten en drinken wordt aangeboden, toiletten, beauty/wellness en in de receptie/lobby.
  2. Kamerschoonmaak: er wordt een nieuwe en uitgebreide manier van schoonmaken ingevoerd. Alle kamers worden grondig schoongemaakt voordat de gasten arriveren en bij elke gastwissel wordt hetzelfde intensieve schoonmaakprotocol gevolgd. De meest gebruikte ruimtes, zoals badkamers, en de meest gebruikte apparaten zoals tv-afstandsbedieningen krijgen bijzondere aandacht.
  3. Beperking van selfservice: selfservice, zoals buffetten, wordt tot een minimum beperkt. Waar mogelijk wordt eten en drinken geserveerd door personeel dat minimaal 1,5 meter afstand bewaard.
Deze maatregelen komen bovenop de wettelijke voorschriften van de regionale Noodverordening.
 
Met bovenstaande veiligheids- en hygiëneprotocol creëert de Heerlickheijd van Ermelo een raamwerk dat nodig is om ervoor te zorgen dat wij onze gasten een plezierige en veilige vakantie-ervaring kunnen bieden.
 
Heeft u verdere vragen, kunt u telefonisch of per mail contact met ons opnemen. Voor informatie rondom het virus, verwijzen wij u door naar het RIVM
 
Nogmaals bedankt voor uw begrip en steun in deze moeilijke tijd voor ons allen. Wij hopen dat u allemaal gezond blijft en kijken er naar uit om u te verwelkomen in ons hotel.

Met gastvrije groet,

Het Heerlickheijd Team