menu

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen? Klikt u op onderstaande links om de veelgestelde vragen per onderwerp te bekijken. Kunt u uw vraag niet vinden? Neem gerust contact met ons op.

Hotel/kamers

Heeft u huisdiervrije kamers?

Het hotel beschikt over huisdiervrije kamers en ook over huisdiervrije gangen. Op basis van beschikbaarheid kunt u deze reserveren. Neem svp hiervoor contact op met de receptie.

Hoe groot zijn de hotelkamers?

Het hotel beschikt over verschillende kamertypes, klik hier om de mogelijkheden te bekijken.

Heeft u kamers met fonteinzicht?

De kamers aan de achterzijde van het hotel zijn gelegen aan de Franse tuinkant.

Heeft u kamers met balkon?

We hebben diverse kamers met een balkon en openslaande deuren waar u kunt zitten.

Heeft u kamers voor mindervaliden en wat zijn de extra faciliteiten?

Er zijn 2 kamers beschikbaar voor mindervalide gasten. In deze kamer is de badkamer groter en voorzien van een vlakke vloer, douchekruk, wandbeugel in douche, toiletoverzet, kantelbare spiegel en onderrijdbare wastafel aanwezig.

Is er een lift?

In het hotel zijn 3 gastenliften aanwezig.

Heeft u kamers op de begane grond?

Jazeker zijn er kamers op de begane grond beschikbaar.

Kunnen wij een 'vaste' kamer reserveren?

Bij reservering kunt u uw wensen kenbaar maken, wij kunnen het echter niet garanderen. Wilt u verzekerd zijn van een bepaalde kamer of kenmerken, dan kunnen wij de kamer 'essentie' reserveren en bedragen de extra kosten € 9,95 per nacht. Heeft u geen medische reden, maar is uw wens, qua ligging van de hotelkamers, zo essentieel/van groot belang voor uw gezelschap, dan is dit een 'essentie'. Voorbeelden van een essentie zijn: ligging op een bepaalde etage, achterin of voorin de gang, achterzijde of voorzijde van het gebouw of dichtbij de lift. Wij behouden ons wel het recht om een 'essentie' te weigeren indien wij niet kunnen garanderen dat de uitvoering te realiseren is. Houd u er rekening mee dat een 'essentie' kosten met zich meebrengt. Kamers naast elkaar ('connecting room'): meerprijs € 9,95 per kamer. Een 'essentie' is mogelijk tot maximaal drie hotelkamers.

Wij willen graag aparte bedden, kan dat?

Een kamer met aparte bedden is mogelijk, u kunt dat bij reservering kenbaar maken.

Heeft u kamers voor gezinnen met 3 of meer kinderen?

Voor gezinnen met 3 of meer kinderen hebben wij kamers met tussendeur beschikbaar.

Kan ik 'roomservice' bestellen op de kamer?

U kunt contact opnemen met één van onze medewerkers van de Brasserie door 814 te bellen vanaf uw telefoontoestel in de kamer. De gerechten van de roomservicekaart zijn dagelijks te bestellen van 17:00 uur tot 21:00 uur. De kosten voor roomservice bedragen € 7,50 per bestelling.

Kan ik een babybedje en/of extra bed op de kamer laten plaatssen?

Tijdens uw hotelverblijf in de Heerlickheijd kunt u (afhankelijk van het kamertype) voor € 15,00 een babybedje huren per nacht en voor € 20,00 per nacht een extra bed op de kamer boeken.

Vanaf hoelaat kunnen wij inchecken?

De hotelkamers zijn vanaf 14.00 uur beschikbaar. Uiteraard kunt u voor dit tijdstip uw bagage bij ons stallen en al gebruik maken van de faciliteiten. Wij verzoeken u vriendelijk om op de dag van vertrek vóór 11.00 uur uw hotelkamer te verlaten. Uiteraard kunt u na 11.00 uur nog de gehele dag gebruik maken van alle faciliteiten. Wilt u nog wat langer genieten van uw verblijf bij ons? Bespreek dit bij onze receptie. Een late check-out is op basis van beschikbaarheid en op basis van een meerprijs.

Is het toegestaan om te roken op de hotelkamer?

Wij zijn een rookvrij hotel. Dit houdt in dat er zowel in de openbare ruimtes als op de kamers niet gerookt mag worden. Ook op het balkon bij de suites is het verboden te roken. Bij constateren van roken in het hotel, brengen wij een boete van € 150,- in rekening.

 

Wat zijn de huisregels?

Klik hier voor de huisregels.

Fietsen

Heeft u een fietsenstalling beschikbaar voor onze fietsen?

Het hotel beschikt over een afsluitbare stalling. U kunt uw fietsen in de overdekte stalling plaatsen achter het hotel. Op overige plaatsen zoals voor het hotel is het plaatsen van fietsen helaas niet toegestaan.

Heeft u een oplaadpunt voor elektrische fietsen?

Het opladen van elektrische fietsen is mogelijk achter het hotel bij de overdekte fietsenstalling.

Kunnen we fietsen bij u huren en wat is de prijs?

Fietsen kunt u bij het hotel huren en de fietshuur bedraagt € 15,- per (standaard)fiets per dag.

Kunnen we ook electrische fietsen bij u huren en wat is de prijs?

E-bikes kunt u bij het hotel huren en de E-bikes zijn te huur voor € 25,00 per fiets per dag. We hebben een beperkt aantal beschikbaar, belt u ons svp voor het reserveren van een E-bike op +31 (0)341 56 8585

Parkeren

Kunnen we een parkeerplaats reserveren?

Een parkeerplaats is niet van tevoren te reserveren. Wij beschikken over een ruime parkeergelegenheid. Wij adviseren om geen waardevolle spullen in uw auto achter te laten. Het hotel is niet aansprakelijk voor diefstal of schade aan uw auto.

Heeft u een invalidenparkeerplaats?

Er zijn 2 invalide parkeerplaatsen beschikbaar.

Kunnen we gratis parkeren?

U kunt gratis op ons terrein parkeren.

Is er een oplaadpunt voor elektrische auto's?

Op het parkeerterrein is er één oplaadpunt voor elektrische auto’s. Dit oplaadpunt is alleen te gebruiken met een stopcontact-stekker welke zelf meegenomen dient te worden.

Kunnen we al voor 15:00 uur parkeren?

Op de dag van aankomst is de parkeerplaats voor u beschikbaar, inchecken is mogelijk vanaf 14:00 uur.

Restaurant

Kunnen we een tafel reserveren voor het ontbijt?

Voor het ontbijt is het niet mogelijk om een tafel te reserveren.

Heeft u glutenvrije of lactosevrije producten bij het ontbijt?

Bij het ontbijt kunnen wij voor glutenvrije of lactosevrije producten zorgen. U kunt dit bij reservering aangeven. Afhankelijk van uw wensen kan er sprake zijn van een 'meerprijs'.

Tot hoelaat kunnen wij ontbijten?

Zaterdag en zondag serveren wij het ontbijt van 7.30 tot 11.00 uur. Maandag t/m vrijdag serveren wij het ontbijt van 7.00 tot 10.30 uur. In de meeste tarieven is het ontbijt inbegrepen. Wanneer u een prijs exclusief ontbijt boekt kunt u het ontbijt bijboeken voor € 17.50 p.p.

Vanaf hoelaat kunnen we lunchen/dineren?

De uitgebreide menukaart is Frans georiënteerd met wisselende seizoensgerechten en verse producten uit de regio. Geopend: maandag t/m vrijdag, 11.00 – 21.30 uur en zaterdag & zondag, 11.00 – 21.30 uur. Lunch is van 12.00-17.00 uur.

Kunnen wij een tafel op het terras reserveren?

Alleen indien de weersomstandigheden het toelaat zijn er een beperkt aantal tafels beschikbaar op het terras (vooraf reserveren is noodzakelijk, en alleen op basis van beschikbaarheid).

Kunnen wij een aparte ruimte in het restaurant reserveren?

Het is helaas niet mogelijk om een aparte ruimte te reserveren, groepsaanvragen zijn in overleg.

Als we een arrangement met twee- of driegangen diner reserveren, staat het menu dan vast?

Het twee- of driegangen menu staat niet vast, u kunt een keuze maken uit een keuze menu.

Wij willen graag inspraak bij de samenstelling van het menu, kan dat?

Bij groepen vanaf 10 personen is er een vast menu. Het menu kan ik overleg samengesteld worden.

Kan ik een lunchpakket / picknickmand reserveren voor onderweg?

Jazeker, vanaf € 13,50 kunt u dit al doen, u kunt dit minimaal 24 uur van tevoren bestellen bij de receptie.

Zwembad

Is gebruik van het zwembad inbegrepen?

Het gebruik van het zwembad is in de kamerprijs inbegrepen.

Op welke tijden mogen hotelgasten gebruik maken van het zwembad?

Hotelgasten kunnen van 07:00 uur tot 23:00 uur gebruik maken van het zwembad.

Tot welke leeftijd moeten kinderen onder begeleiding zwemmen?

Kinderen tot 12 jaar zijn verplicht om onder begeleiding van een meerderjarige te gaan zwemmen.

Hoe groot is het zwembad?

Het zwembad is 195 m2 groot (incl. whirlpool).

Op welk temperatuur is het zwemwater?

Het zwemwater is 30' celcius.

Beauty & Health Center

Kan ik online en/of telefonisch een behandeling boeken?

Ja, u kunt via onze boekingsapp (https://heerlickheijdvanermelo.boekingapp.nl/) een behandeling boeken of telefonisch 0341- 568 591.

Is het Beauty & Health Centrum aangesloten bij Anbos?

Ja, ons Beauty & Health Center is aangesloten bij Anbos.

Kan ik bij jullie schoonheidssalon terecht voor een duo-behandeling?

Ja, u kunt bij onze schoonheidssalon terecht voor een duo-behandeling. U heeft hierbij de vrije keuze in gezichts- en/of huidverbeteringsbehandelingen en/of een heerlijke ontspannende massage. Wel adviseren wij u dit ruimschoots van tevoren te boeken via onze boekingsapp (https://heerlickheijdvanermelo.boekingapp.nl/) of telefonisch 0341- 568 591

Versturen jullie ook cadeaubonnen?

Het is mogelijk om een cadeaubon te bestellen. Dit kunt u doen door te klikken op de cadeaubon icoon rechtsonder op de pagina. U kunt een overnachting, een arrangement of een bepaald bedrag kiezen en de bon digitaal of per post bestellen. Meer informatie kunt u vinden op onze cadeaubon pagina.

Als ik naar de schoonheidssalon bel, krijg ik geen gehoor?

Wanneer u geen gehoor krijgt via de telefoon kunt u een terugbelverzoek achterlaten op onze voicemail of het op een later tijdstip nogmaals proberen. Het kan voorkomen dat al onze medewerkers bezig zijn met een behandeling. Omdat wij onze klanten graag de volledige aandacht geven, beantwoorden wij geen telefoon tijdens de behandeling. Indien u een voicemailbericht heeft ingesproken, bellen wij u natuurlijk z.s.m. terug. Uiteraard kunt u ook online een afspraak boeken via onze boekingsapp:(https://heerlickheijdvanermelo.boekingapp.nl/

De datum die ik selecteer is steeds volgeboekt, klopt dit wel?

Ja, dit klopt. Alle beschikbare tijden die u online te zien krijgt zijn direct afkomstig uit onze agenda. 

De beschikbare tijden die u te zien krijgt, worden aan de hand van uw gekozen behandeling(en) getoond. Wanneer u een kortere behandeling kiest, kan het voorkomen dat er nog tijden beschikbaar zijn. Onze schoonheidssalon wordt druk bezocht. Het is daarom raadzaam om uw afspraak vroegtijdig te boeken. Mocht u er niet uitkomen om online een afspraak te maken belt u  ons dan svp voor het maken van een afspraak 0341 - 568 591

Hoe kan ik mijn afspraak annuleren?

U kunt uw afspraak telefonisch of per e-mail (beauty@heerlickheijd.nl) annuleren. Indien u telefonisch geen gehoor krijgt, kunt u de voicemail in spreken.

Kan ik mijn afspraak kosteloos annuleren?

Ja, u kunt uw afspraak kosteloos annuleren indien dit minimaal 48 uur van te voren wordt doorgegeven. 

Annuleringen tot 24 uur van te voren worden voor 50% doorberekend, indien u 24 uur of korter van tevoren annuleert dan zijn wij genoodzaakt om 100% per gereserveerde behandeling in rekening te brengen.

Vergeet u de afspraak af te zeggen, dan zijn wij helaas genoodzaakt het gehele bedrag van de ingeplande behandeling(en) in rekening te brengen.

Welke behandelingen kan ik zoal boeken?

Op onze boekingsapp staan al onze behandelingen (https://heerlickheijdvanermelo.boekingapp.nl/

SPA Heerlickheijd

Is de toegang tot de SPA (sauna's & saunalandschap) inbegrepen?

Gebruik van SPA Heerlickheijd (saunafaciliteiten) is niet tijdens uw verblijf inbegrepen (zwembad en fitness is wel gratis toegankelijk tijdens uw verblijf).

Onderstaand de mogelijkheden:

'Vitality stay' 2 uur € 9,95 p.p.p.d. inclusief 1 paar teenslippers en huur handdoekenset

'Relax stay' dagdeel € 12,95* p.p.p.d. inclusief 1 paar teenslippers, huur badjas en huur handdoekenset p.p.

'Complete stay' gehele dag € 17,95 p.p.p.d. inclusief 1 paar teenslippers, huur badjas en huur handdoekenset p.p.

of € 24,95 onbeperkt voor uw gehele verblijf p.p. inclusief 1 paar teenslippers, huur badjas en huur handdoekenset p.p.

*) Dagdeelverblijf is per dagdeel te boeken

van 07:00-12:00 uur of
van 12:00-17:00 uur of
van 17:00-23:00 uur

Reserveren (ivm COVID-19 en RIVM richtlijnen) verplicht

(Prijs)wijzigingen onder voorbehoud.

Moeten we reserveren voor de SPA?

Het is raadzaam om de SPA vooraf te reserveren, Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en persoonlijke aandacht. Om die reden limiteren wij het aantal bezoekers. In COVID-19 periode is reserveren verplicht.

Is gebruik van de SPA met of zonder badkleding?

Gebruik van de SPA (sauna's) is zonder badkleding.

Mogen we nog gebruik maken van de SPA als we al uitgecheckt zijn?

Het is ook mogelijk om na check-out gebruik te maken van de SPA. Zie de mogelijkheden bij vraag & antwoord 'Is de toegang tot de SPA (sauna's & saunalandschap) inbegrepen'?

Wat is de minimale leeftijd om de SPA te mogen betreden?

Vanaf de leeftijd van 18 jaar is iedereen welkom. Het is verplicht een geldig legitimatiebewijs te kunnen overhandigen. Hier kunnen wij, bij twijfel over de leeftijd, naar vragen.

Loungeclub

Kunnen wij bij mooi weer ook genieten van uw Loungeclub?

Naast het terras, de verschillende restaurants, de wellness en de bowlingbaan, kunt u tijdens uw verblijf ook ontspannen op één van de loungebedden. Uitkijkend op de fonteinen en bediening aan uw tafeltje kunt u volop genieten van de Nederlandse zon. Een loungeset bestaat standaard uit een parasol met 2 loungebedden, 2 grote zachte badlakens en 1 tafeltje. U huurt een loungeset voor € 20,- exclusief borg.

Bowling & poolbiljart

Kan ik een bowlingbaan reserveren? En wat zijn de kosten?

Geniet van een sportief potje bowlen in de Heerlickheijd samen met familie, vrienden of collega’s! We hebben vier prachtige bowlingbanen waarop gestreden kan worden. Al onze bowlingbanen zijn geschikt voor ieder niveau, van beginners tot experts. Voor kinderen is er de mogelijkheid om gebruik te maken van hekjes. Onze bowlingbanen huurt u per uur, u start op het hele uur en u mag daarna een uur lang bowlen met maximaal vier personen per bowlingbaan. U kunt via welkom@heerlickheijd.nl of telefonisch 0341-568585 een bowlingbaanreservering maken. De kosten zijn € 25,00 per baan per uur.

Kunnen wij bij u biljarten, snookeren en/of poolen? En wat zijn de kosten?

Het is mogelijk om de avond voort te zetten in de hotelbar, de Down Under.

Hier zijn (naast het bowlen) ook mogelijkheden om te biljarten, snookeren en/of te poolen.

 De kosten voor het bowlen zijn á € 25,00 per bowlingbaan per uur.

De kosten voor biljart zijn á € 7,50 per uur, voor het snooker € 17,50 per uur en voor het poolen € 12,50 per uur.

Wij beschikken over 1 biljarttafel, 2 pooltafels en 1 snookertafel.

 

Fitness

Is gebruik van de fitness & groepslessen inbegrepen?

Het gebruik van de fitness & meedoen met een groepsles is in de kamerprijs inbegrepen.

Op welke tijden mogen hotelgasten gebruik maken van de fitness??

Hotelgasten kunnen van 07:00 uur tot 23:00 uur gebruik maken van de fitness.

Tot welke leeftijd moeten kinderen onder begeleiding fitnessen??

Kinderen tot 18 jaar zijn verplicht om onder begeleiding van een meerderjarige te fitnessen.

Hoe groot is de fitness ruimte?

De fitnessruimte is 20 meter x 9 meter groot (180m2)

Ligging

Hoever is het hotel van het bos en station Ermelo?

Het hotel ligt midden in de bossen, wandelroutes door het bos starten gelijk vanuit het hotel. Zowel vanuit de richting Zwolle als vanuit de richting Amersfoort stopt er twee keer per uur een stoptrein op station Ermelo. Vanaf het station is het ca. 4 minuten met de taxi of 30 minuten lopen naar het hotel. Wilt u niet lopen, dan brengt buslijn 205 u tot vlakbij het hotel. Vanaf deze bushalte is het ca. 5 minuten lopen richting het hotel.

Wat kunnen we in de omgeving doen?

Klik hier voor de mogelijkheden.

Extra's

We willen gasten, die bij u overnachten, een fles wijn of een bos bloemen schenken. Kan dit? En hoeveel kost dat?

Het is mogelijk om gasten in het hotel iets cadeau te geven. De kosten voor bloemen zijn vanaf € 22,50 en de prijs van een fles huiswijn is € 26,50 euro per fles. U kunt in de shop uw bestelling plaatsen.

Kunnen wij een cadeaubon bestellen?

Het is mogelijk om een cadeaubon te bestellen. Dit kunt u doen door te klikken op de cadeaubon icoon rechtsonder op de pagina. U kunt een overnachting, een arrangement of een bepaald bedrag kiezen en de bon digitaal of per post bestellen. Meer informatie kunt u vinden op onze cadeaubon pagina.

Welke creditcards accepteren jullie?

Wij accepteren American Express, Visacard, Euro/Mastercard. In het hotel kunt u geen contant geld opnemen.

Kinderen

Is het hotel geschikt voor kinderen?

Het hotel is helemaal ingesteld op kinderen, ze zijn dan ook van harte welkom. Zo hebben wij o.a. een speelhoek in de lobby een kleine speeltuin buiten en een kabouterbos met kabouterpad.

Kunt u oppas regelen?

Het is mogelijk om via het hotel in contact te komen met een oppas voor uw (klein)kinderen. De afspraken en financiële afhandeling gaat buiten het hotel om.

Wat is inbegrepen bij een babykamer?

In de ‘babykamer’ zijn een babybed, luier emmer, aankleedkussen, kinderstoel, flessenwarmer en badje inbegrepen. De kosten zijn € 21,00 per nacht.

Hoeveel kost een babybed?

Tijdens uw hotelverblijf in de Heerlickheijd kunt u voor € 15,00 een babybedje huren per nacht.

Heeft het hotel babyfoons?

Wij bieden geen babyfoons aan. Door de betonconstructie werken deze slecht. Wij raden u aan om via de mobiele telefoon gebruik te maken van de diverse apps die ervoor ontwikkeld zijn

Huisdieren

Zijn honden toegestaan in uw hotel?

Honden (maximaal 2 kleine honden tot kniehoogte) zijn welkom op onze speciaal hiervoor beschikbaar gestelde drie comfort kamers, tegen een vergoeding vanaf € 15,- per hond per nacht. Mits ze niet blaffen en/of alleen worden gelaten. Het is niet toegestaan uw hond op het bed te laten liggen. Gebeurt dit toch dan staat hier een vergoeding vanaf € 35,00 tegenover, wegens chemische reiniging. In het hotel, op het parkeerterrein, op het terras en in de tuinen dienen honden altijd aangelijnd te zijn. Het is niet toegestaan dat uw hond in en om het hotel zijn/haar behoefte doet. Als dit per ongeluk toch gebeurt, dient u dit zelf op te ruimen. Hiervoor zijn bij de receptie plastic zakjes verkrijgbaar. Wanneer u dit niet opruimt dan staat daar een vergoeding van € 25,- tegenover.

Mogen honden in het restaurant?

In ons restaurant zijn honden niet toegestaan.

Reserveringsvoorwaarden

Wat houdt de beste prijs garantie bij u in?

Beste Prijsgarantie

Altijd de beste prijs online en € 10,00 per nacht goedkoper dan externe aanbieders. 

 

Ik kom met een groep en/of ik ben een zakelijke gast.Tot wanneer kunnen we kosteloos annuleren?

Voor zakelijk klanten is het mogelijk om tot 3 maanden voor aankomst kosteloos te annuleren. Binnen deze 3 maanden berekenen wij de volgende kosten: * bij annulering meer dan 2 maanden voor de ingangsdatum; 15% van de reserveringswaarde *bij Annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum; 35% van de reserveringswaarde *bij Annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum; 60% van de reserveringswaarde * bij Annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum; 85% van de reserveringswaarde. *bij Annulering 7 dagen of minder voor de ingangsdatum volledige reserveringswaarde. Zie voor verdere uitleg onze algemene voorwaarden.

Ik ben een (consument/leisure) gast.Tot wanneer kunnen we kosteloos annuleren?

Voor Consument/leisure klanten is het mogelijk om tot 1 maand voor aankomst kosteloos te annuleren. Binnen deze maand berekenen wij de volgende kosten: * Bij annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum; 15% van de reserveringswaarde* Bij annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum; 35% van de reserveringswaarde* Bij annulering meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum; 60% van de reserveringswaarde* Bij annulering meer dan 24 uur voor de ingangsdatum; 85% van de reserveringswaarde* Bij annulering 24 uur of minder voor de ingangsdatum; 100% van de reserveringswaarde* Annuleringen van reserveringen voor Feestdagen (Kerst, Oud en Nieuw, Pasen, Pinksteren etc.) dienen uiterlijk eenentwintig (21) dagen voor de beoogde aankomstdatum te geschieden, bij annuleringen binnen de eenentwintig (21) dagen voor de ingangsdatum volledige reserveringswaarde.

 

Voorts raden wij u aan gebruik te maken van onze annuleringsverzekering, 5% van de boekingssom.

 

Zie voor verdere uitleg onze algemene voorwaarden.

 

Kan ik een annuleringsverzekering bij u afsluiten?

Wij raden u aan gebruik te maken van onze annuleringsverzekering, 5% van de boekingssom.

Welke reserveringsvoorwaarden zijn er nog meer?

Klik hier om de reserveringsvoorwaarden te zien.

Wat houdt het 24-uurs 'leisure' annuleringsbeleid in?

24-uurs annuleringsbeleid

Voor 'leisure' reserveringen rechtstreeks via het hotel (per mail/online) geboekt heeft u tot 24 uur voor uw aankomst de mogelijkheid gratis te annuleren. Dit geldt voor een hotelkamerovernachting (incl. of excl. ontbijt), voor arrangementen gelden andere voorwaarden.

Pers & Media
De afdeling marketing & sales van de Heerlickheijd van Ermelo informeert u graag over actuele ontwikkelingen en is aanspreekpunt voor alle pers- en mediavragen. Via sales@heerlickheijd.nl kunt u contact opnemen voor:

  1. Verzoeken voor foto- en filmopnames in de Heerlickheijd van Ermelo (dit is alleen mogelijk wanneer vooraf toestemming is gevraagd)
  2. Aanvragen van beeldmateriaal
  3. Voorstellen voor samenwerkingsprojecten

 

Contactformulier

Neem voor vragen contact met ons op